Електродвигуни АІР
Електродвигуни АІР - технічні характеристики
Асинхронні електродвигуни АІР (раніше випускалися двигуни 4А, 4АМ) з короткозамкненим ротором завдяки простоті конструкції, відсутності рухомих контактів, високій ремонтопридатності, невисокій ціні в порівнянні з іншими електричними двигунами застосовуються практично у всіх галузях промисловості та сільського господарства. Вони використовуються для приводу вентиляційного обладнання, насосів, компресорних установок, верстатів, ескалаторів та багатьох інших машин.
Основні технічні характеристики електродвигунів АІР:- прив'язка потужності та настановних розмірів стандарту ГОСТ Р 51689-2000;
- ступінь захисту IP54, IP55 (електродвигун АІР) за ГОСТ17494-87;
- ступінь захисту IP23 (електродвигун АМН) за ГОСТ17494-87;
- ізоляція класу нагрівальностійкості «F» за ГОСТ8865-93;
- за способом монтажу, виконання: IM 1001, IM2001, IM3011 за ГОСТ2479-79;
- Кліматичне виконання У2, У3 за ГОСТ15150-69.
- Режим роботи S1 по ГОСТ183-74.
- спосіб охолодження 1С-0151 згідно з ГОСТ20459-87.
- рівень шуму в режимі холостого ходу – 2 класи за ГОСТ16372-93.
Додаткові позначення електродвигунів АІР спеціального виконання:
- Б - вбудований температурний захист (АІР112М2БУ3);
- В - вбудовані (АІРВ71А2);
- С - з підвищеним ковзанням (АІРС100L4), не плутайте з АІС - прив'язка потужності до розмірів DIN;
- Е - з вбудованим гальмом (АІР100S2Е);
- Е2 - з ручним розгальмовуючим пристроєм (АІР100L4Е2);
- 3Е - однофазний двигун з трифазною обмоткою (АІР3Е80В4);
- Е – однофазний двигун з двофазною обмоткою (АІРЕ100S4);
- Ж - електродвигуни для моноблочних насосів зі спеціальним вихідним кінцем валу (АІР80В2Ж);
- РЗ – для мотор-редукторів (АІР100S4РЗ);
- Ш – для промислових швейних машин (АІР71В2Ш);
- П - підвищеної точності за настановними розмірами (АІР100S4П);
- Ф - хладономаслостійке виконання (АІР90L4Ф);
- А – для атомних електростанцій (4АС100L4А5);
- Х2 – хімостійкі (АІР112М4Х2).
Розшифровка умовного позначення - електродвигун АІР 355 S4 У3, 250 кВт, 1500 об/хв:
- "А" - асинхронний двигун,
- "І" - Інтерелектро,
- "Р" - прив'язка потужностей до настановних розмірів відповідно до ГОСТ Р 51689 ( "C" - у разі прив'язки за нормами CENELEK),
- 355 - висота осі обертання (габарит),
- S - настановний розмір по довжині станини,
- 4 - число полюсів,
- У - кліматичне виконання,
- 3 - категорія розміщення.
Електродвигуни АІС мають прив'язку потужностей до настановних розмірів за стандартами DIN42673/DIN42677.
Габаритно-приєднувальні розміри електродвигунів АІР
Приєднувальні розміри та технічні характеристики аналогічні маркам 5АМ, 5А, 5АІ, 7АІ, АМ.
Електродвигуни АІР - основні технічні характеристики
Щоб переглянути докладні характеристики, клацніть на марці електродвигуна (відкривається в новому вікні).
На замовлення електродвигуни АІР можна укомплектувати підшипниками SKF.
Серія електродвигунів загального призначення.
Першу уніфіковану серію асинхронних двигунів загального призначення А, АТ було освоєно в 1949 р.
У 1961 р. було освоєно другу єдину серію електродвигунів А2, АО2.
З 1975 р. була замінена на серії 4А , 4АН, які відповідали за техніко-економічними показниками рівню світової техніки. Потім серія 4А була модернізована, що дозволило покращити деякі показники (зменшити рівень шуму, підвищити основні параметри та зменшити масу). Позначення модернізованої серії - 4АМ , 4АМН.
У співпраці з країнами ІНТЕРЕЛЕКТРО було розроблено серію електродвигунів АІ:
- АІР (для внутрішніх поставок та поставок на експорт);
- АІС (для постачання тільки на експорт).
У ній значно покращено багато показників: пускові та віброакустичні характеристики, надійність, знижено витрату основних матеріалів (від 10 до 20%).
В даний час також випускаються 5 і 6 серії (5АМ, 5А, 5АМН, 6А), які однакові або трохи перевищують за своїми показниками електродвигуни серії АІР.
Типові помилки під час пошуку електродвигунів.
1) АІР 13254 – замість S пишеться 5. 2) 5ам 355с4 – замість S пишеться С (російська). 3) лепеха 100 л4 - замість L пишеться Л. 4) 1450 об/хв. замість 1500 об/хв. Асинхронна частота обертання у багатьох виробників незначно відрізняється, тому рекомендуємо шукати по синхронній частоті: 3000, 1500, 1000, 750, 600.
Вібрація електродвигуна та визначення причин.
Підвищена вібрація різко знижує надійність електродвигуна і, перш за все, небезпечна для його підшипників. Від впливу вібрації може також наступити згин або злам валу, з'явитися тріщина в станині статора або в кришці торця, пошкодитися опорна рама і фундамент. Підвищується та прискорюється зношування ізоляції обмоток.
Причини вібрації можуть бути наступні:
- неправильне центрування з механізмом, що наводиться (насос, компресор, вентилятор);
- незадовільний стан сполучної муфти, зношування пальців, неспіввісність отворів під пальці;
- Небаланс ротора механізму, що часто зустрічається у димососів і вентиляторів внаслідок зносу лопаток;
- Дефект підшипників механізму, що наводиться;
- Дефекти фундаменту та фундаментної рами;
- небаланс ротора;
- вигин або злам валу ротора;
- слабке кріплення окремих деталей електродвигуна (підшипників, торцевих кришок);
- Дефекти підшипників кочення.
Якщо в момент пуску і на холостому ході електродвигун працює без вібрації, то причини вібрації слід шукати у зносі пальців, порушенні центрування, зносу самих напівмуфт або появі дисбалансу в машині.
Якщо ж вібрація спостерігається і на неодруженому ходу, то причина вібрації знаходиться в самому двигуні. У цьому випадку слід перевірити, чи не зникає вібрація відразу після відключення від мережі. Зникнення вібрації відразу після відключення від мережі вказує на наявність нерівномірного зазору між ротором і статором.
Сильна вібрація при пуску на неодруженому ходу вказує на нерівномірний зазор або на обрив стрижня в обмотці ротора. Якщо вібрація двигуна від'єднаного від механізму, після відключення від мережі зникає не відразу, а поступово знижується в міру зниження числа оборотів, то причина - в небалансі ротора.
Вібрація через знос або дефект підшипників виявляється легко. Несправний підшипник сильно шумить та гріється.
|
Тип електродвигуна |
Номінальна потужність, кВт |
Частота обертання, об/хв |
ККД % |
Коефіцієнт потужності cos φ |
Напруга, B |
Δ 380 струм,А |
|
Електродвигун АІР 71А2 |
0,75 |
2840 |
79,0 |
0,8 |
380 |
1,8 |
|
Електродвигун АІР 71В2 |
1,10 |
2800 |
79,5 |
0,8 |
380 |
2,52 |
|
Електродвигун АІР 80А2 |
1,50 |
2880 |
82,0 |
0,85 |
380 |
3,26 |
|
Електродвигун АІР 80В2 |
2,20 |
2856 |
82,9 |
0,865 |
380 |
4,6 |
|
Електродвигун АІР 90L2 |
3,00 |
2852 |
82,3 |
0,887 |
380 |
6,22 |
|
Електродвигун АІР 100S2 |
4,00 |
2909 |
85,9 |
0,87 |
380 |
8,14 |
|
Електродвигун АІР 100L2 |
5,50 |
2901 |
87,7 |
0,88 |
380 |
10,79 |
|
Електродвигун АІР 71A4 |
0,55 |
1383 |
75,2 |
0,79 |
380 |
1,41 |
|
Електродвигун АІР 71B4 |
0,75 |
1404 |
74,3 |
0,785 |
380 |
1,96 |
|
Електродвигун АІР 80A4 |
1,10 |
1420 |
76,5 |
0,77 |
380 |
2,8 |
|
Електродвигун АІР 80B4 |
1,5 |
1410 |
78,5 |
0,8 |
380 |
3,6 |
|
Електродвигун АІР 90L4 |
2,2 |
1425 |
81,9 |
0,856 |
380 |
4,76 |
|
Електродвигун АІР 100S4 |
3,0 |
1438 |
81,7 |
0,77 |
380 |
7,14 |
|
Електродвигун АІР 100L4 |
4.0 |
1426 |
84.2 |
0,81 |
380 |
8.92 |
|
Електродвигун АІР 80A6 |
0.75 |
900 |
66.4 |
0,7 |
380 |
4.3 |
|
Електродвигун АІР 80B6 |
1.1 |
890 |
69.5 |
0,71 |
380 |
5.8 |
Зворотний клапан ДУ-25 для насосів Водолій

Зворотний клапан ДУ-25 для насосів Водолій призначений для встановлення на гідравлічних і пневматичних трубопровідних мережах і пропуску середовища, що транспортується, тільки в одному напрямку (зазначеному стрілкою на корпусі клапана). Середовищем, що транспортується, може бути стиснене повітря, холодна і гаряча вода та інші неагресивні рідини.
Насоси Водолій 0,32

Насоси Водолій 0,32:
Насос Водолій 0,32-25
Насос Водолій 0,32-32
Насос Водолій 0,32-40
Насос Водолій 0,32-50
Насос Водолій 0,32-63
Насос Водолій 0,32-80
Насос Водолій 0,32-100
Насос Водолій 0,32-120
Насос Водолій 0,32-140


м. Київ п-кт С.Бандери 9є